Retour & Garantie van je bestelling

Is een product niet wat je had verwacht, beschadigd of na gebruik kapot gegaan? Bij Dierenoulet lossen we het voor je op zonder gedoe. Toch nog vragen? Dan kun je contact met ons opnemen.

Waar kun je bij ons van op aan?

  • Iets mis met de levering? We lossen het zo snel mogelijk op
  • 60 dagen bedenktermijn, na ontvangst van je bestelling
  • Altijd je geld terug bij het retour sturen van je bestelling
  • Wij hebben een minimale garantieperiode van 2 jaar

Een product of je hele bestelling retour sturen

Geen probleem! Bij ons heb je 60 dagen bedenktermijn na de besteldatum. Wij geloven in goede informatie bij onze producten. Als het product niet is wat je er van verwacht had of heb je je gewoon bedacht, dan lossen wij het voor je op. Je krijgt dan je geld terug.

Binnen 5 dagen na ontvangst van je retour kun je van ons je geld terug verwachten. Je ontvangt het volledige aankoop bedrag, inclusief verzendkosten van ons terug als je de gehele bestelling annuleert. Bij het terugsturen van een gedeelte van de bestelling krijg je de waarde van de retour gestuurde producten van ons terug. De kosten en het risico voor het verzenden van de producten is voor eigen rekening.

Producten zoals voer en medicijnen met een houdbaarheidsdatum minder dan één half jaar kunnen niet retour gestuurd worden, mits dit een fout van ons was natuurlijk.

Voorwaarde op het herroepingsrecht (retour sturen)
Als een product onverkoopbaar is geworden, door bijvoorbeeld: schade, gebruik, een ontbrekende verpakking of een andere reden zal er een percentage van het aankoop bedrag ingehouden worden.

  • 25% van het aankoopbedrag bij een ontbrekende of beschadigde verpakking
  • 75% van het aankoopbedrag bij onherstelbare gebruikssporen
  • 100% van het aankoopbedrag bij defecte goederen

Kan ik producten ruilen?

Ja, ruilen werkt bij ons door je bestelling retour te sturen en een nieuwe bestelling te plaatsen. Neem hiervoor contact met ons op en wij verrekenen het verschil in prijs.

Hoe werkt het retoursturen van mijn bestelling?

We hebben ons best gedaan om het retour sturen zo simpel mogelijk te houden.

  1. Stuur ons een e-mail via de contactpagina bericht of stop een kleine notificatie met jouw gegevens en de reden van retourneren (als je wilt) bij de producten die je retour wilt sturen of je vult het officiële herroepingsrecht formulier in die je hier kunt downloaden en voegt deze bij de retourzending.
  2. Je pakt de producten stevig in (let op, plak geen labels of tape op nieuwe verpakking van het product. Gebruik altijd een doos om het product in te stoppen) en verstuurd de doos naar ons. De retourkosten worden niet vergoed. PostNL en DHL hebben online vaak de beste tarieven om de pakketten naar ons te sturen.

    Dierenoutlet.nl
    afd. Retour/Garantie
    Fokkerstraat 39C
    3905KV Veenendaal

  3. Na ontvangst handelen wij de retour in 2 dagen af. Als er vragen zijn nemen wij contact met je op. Zo niet, dan storten we het geld terug. Het duurt maximaal 5 dagen voordat het geld weer op jouw rekening staat.

Mijn bestelling is beschadigd bezorgd

Dat is niet fijn! Onze excuses hiervoor. Helaas kan dat gebeuren. Wij begrijpen dat het niet leuk is dus we willen je zo snel mogelijk helpen om het probleem op te lossen. Stuur ons alsjeblieft een foto waarop de complete doos van de bestelling te zien is en een foto van het beschadigde product. Je kunt de foto sturen via de contactpagina, e-mail of WhatsApp.

Mijn bestelling is incompleet bezorgd

Ons magazijn werkt grotendeels geautomatiseerd en jouw bestelling kan niet weg voordat alles is gescand. Wij maken een foto van je bestelling en versturen het dan naar je op. Toch kan ook hier soms wat fout gaan. Laat ons weten wat je mist en wij zoeken het voor je uit. Neem contact op via de contactpagina. Is iets onduidelijk uit te leggen, stuur dan een foto mee zodat we je snel kunnen helpen.

Garantie op onze producten

Wij staan achter onze producten! Wij geven minimaal 2 jaar garantie op de producten uit ons assortiment. Op voorwaarde dat je het product gebruikt waarvoor het bedoeld is. Slijtage, excessief en onjuist gebruik worden uitgesloten.

Valt het product in de hierboven genoemde voorwaarde vragen wij je contact met ons op te nemen. Stuur een kopie van de factuur of bestelling mee en omschrijf duidelijk het probleem zodat wij dit voor jou kunnen oplossen.

Klachten en geschillen

Bij een klacht over Dierenoulet.nl of een product willen we je graag verder helpen. Pas als het probleem kenbaar is kunnen we immers wat voor je betekenen. Gebruik hiervoor de contactpagina.

Denk je dat dit niet helpt, kun je het probleem melden bij de Europese onlinegeschillenbeslechting. Hier kunnen zowel ondernemers als consumenten hun klacht en geschillen melden.